خبر

ساخت وبلاگ
Image copyright Reuters
Image caption عکس آرشیوی است- داعش سال گذشته کنترل شهر سیرت را به دست گرفت

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا از انجام حملاتی به مواضع پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در شهر صبراته در لیبی خبر داده است.

گفته شده در جریان این حمله دست کم ۳۴ نفر کشته شده اند.

نورالدین شوشان، یکی از پیکارجویان ارشد تونسی از جمله اهداف جنگنده های آمریکایی بود. ظن آن می‌رود که این فرد در دو حمله ای که سال گذشته در تونس انجام شد، دخیل بوده است.

یکی از این حملات به موزه باردو و حمله دوم به شهر بندری سوسه بود که به کشته شدن ۳۰ نفر منجر شد.

Image copyright tunisian authorities
Image caption نورالدین شوشان، یکی از پیکارجویان ارشد تونسی از جمله اهداف جنگنده های آمریکایی بود

مقامات آمریکا گفته اند که "احتمالا " نورالدین شوشان در جریان حملات هوایی امروز کشته شده است.

براساس گزارش ها، اخیرا فرماندهان ارشد داعش از عراق و سوریه به لیبی رفته‌اند.

اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که این کشور به حملاتش علیه اهداف پیکارجویان در لیبی ادامه می دهد.

صبراته در نزدیکی مرز تونس واقع شده است و گفته می‌شود که افراد داعش در این منطقه حضور دارند.

داعش سال گذشته کنترل شهر سیرت، زادگاه معمر قذافی، رهبر سابق لیبی را سال گذشته به دست گرفت.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 119 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:51

16:07 GMT

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در همایش انتخاباتی غلامعلی حدادعادل گفته است ارائه لیست‌های متفرقه و حضور فردی در انتخابات به معنای شکستن رای است. به گزارش خبرگزاری مهر، آقای چمران گفته است "این کار باعث می شود نه خودمان رای بیاوریم و نه فهرست واحد رای بیاورد."

عکس از خبرگزاری مهر

15:46 GMT

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشوربه تلویزیون ایران گفته است که این وزارتخانه به اندازه دو برابر واجدین شرایط، تعرفه برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چاپ کرده است. او گفته است تعرفه‌های رای در استان‌های سراسر متفاوت است و امکان استفاده تعرفه به صورت مشترک و یک شکل در استان‌های مختلف وجود ندارد

15:33 GMT

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفته است "آن کسی که تاکنون ما را شناخته، شناخته است و آن کسی که ما را تاکنون نشناخته است، خودش را به نشناختن می‌زند و تا آخر هم نمی‌شناسد."

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای خاتمی در جمع مردم ریگان از شهرستان‌های استان کرمان گفته است "رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سید احمد خاتمی در کرمان و سید احمد علم‌الهدی در خراسان رأی ندهید به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند."

او افزوده است "خدا را شکر احمق‌ها دشمن این نظام شدند، جرم جنتی ولایتمداری، جرم یزدی ایستادگی در خط ولایت و جرم مصباح، مطهری زمانه است."

13:42 GMT

فائزه هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس پنجم و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است "واژه‌هایی مانند نفوذ مسایلی است که برخی می‌خواهند آن را به جریان اصلاح طلبی نسبت دهند. در حالی که اینها توهمی بیش نیست."

خانم هاشمی سفر به آمریکا قبل از انتخابات را خالی از هرگونه نگاه سیاسی دانسته و گفته است "سفر من به آمریکا چنین معنایی ندارد. اکنون اگر کسی بخواهد از آن سوی مرزها دستوری بگیرد، نیازی ندارد به آن کشورها سفر کند. چرا که وسایل ارتباطی به قدری پیشرفته شده که دیگر نیازی به چنین سفرهایی وجود ندارد."

عکس از رویترز

13:28 GMT

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که روز هشتم اسفند (یک روز پس از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی) همه مدارس باز خواهند بود

13:15 GMT

سعید حدادیان، از مداحان مشهور طرفدار حکومت در ایران به خبرگزاری فارس گفته است مردم باید به کل لیست سی نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان که آیات یزدی، مصباح و موحدی "در شکل گیری آن اهتمام داشته و تایید کرده‌اند رای بدهند."

12:53 GMT

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری و از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در تهران که قرار بوده در مسجد جامع بلوار ابوذر سخنرانی کند به دلیل حضور نیروهایی که حزب مردم‌سالاری آنها را نیروهای خودسر خوانده، مجبور به ترک محل شده است.

این حزب در بیانیه‌ای گفته است "نیروهای خودسر برای به هم زدن مراسم، گاز اشک‌آور در مسجد رها کردند که موجب آزار و اذیت نمازگزاران و حضار در مسجد شد."

عکس از خبرگزاری ایلنا

12:22 GMT

محمدحسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایلنا گفته است فهرست اصولگراها برای انتخابات با سهم‌خواهی تهیه شده. او گفته است انتخاب افراد با انگیزه‌های غیرشفاف انجام شده و نمی‌توان انتظار داشت همه به نفع این ائتلاف انصراف دهند.

آقای غفوری‌فرد گفته است در مورد حزب موتلفه بعد از انتخابات صحبت می‌کند اما تاکید کرده هدف از عضویت در یک حزب این است که به پشتوانه آن، بتوان بهتر از حقوق خود دفاع کرد اما هنگامی که می‌بینم به تنهایی بهتر از حقوق خود دفاع می‌کنم یا حزبی که عضو آن هستم، حقوق من را نادیده می‌گیرد، باید برای خود فکر دیگری کنم.

عکس از خبرگزاری ایلنا

12:09 GMT

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و از اعضای عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرگزاری مهر، از حضور کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در فهرست اصلاح‌طلبان انتقاد کرده و گفته است این امر نتیجه خلق اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس فعلی است و باید اظهار تاسف کرد.

11:38 GMT

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان گفته است ت شکیل مجلس معتدل می‌تواند موجب بهبود وضعیت زنان و خانواده‌های ایرانی شود

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 112 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:51

Image copyright AP

عربستان سعودی کمک نظامی سه میلیارد دلاری خود را به لبنان به حال تعلیق درآورده است.

به گفته یک مقام سعودی این اقدام به عنوان بخشی از آن چه که ارزیابی مجدد در روابط بین دو کشور نامیده شده، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان، قرار بود با این پول از فرانسه تسلیحات خریداری و در اختیار ارتش لبنان قرارداده شود.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳ میلادی وعده این کمک نظامی را به ارتش لبنان داده بود و اولین محموله تسلیحات و تجهیزات نظامی فرانسوی در آوریل سال گذشته میلادی وارد لبنان شد.

به نقل از این مقام سعودی همچنین گفته شده که عربستان یک میلیارد دلار کمک به سرویس امنیتی لبنان را هم لغو کرده است.

این اقدام عربستان پس از آن صورت گرفته که وزیر خارجه لبنان از قطعنامه ای که در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عربی علیه ایران و در حمایت از عربستان صادر شد، حمایت نکرد.

تنش بین ایران و عربستان در پی اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه و متعاقب آن حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران شدت یافته است.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 125 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:51

08:31 GMT

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته است: مجلسی می‌خواهیم که یاور دولت و شریک اجرایی کردن برنامه‌های آن باشد.

آقای عارف همچنین گفته است: "ما مجلسی می‌خواهیم که از حق نظارت خود برای بهبود امور به نحو احسن استفاده کند که در آن فرجی داناها استیضاح نشوند و اولویت اول خود را رونق اقتصادی بداند. مجلسی می‌خواهیم که شاهد برجام های مختلف در امور داخلی کشور باشد و فرجام اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را در مجلس کلید بزند."

08:31 GMT

خبرگزاری تسنیم از اعلام لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در ۱۴۱ حوزه انتخابیه خبر داده است.

08:31 GMT

با حذف رحیم سلیمانی‌راد از لیست اصلاح طلبان، این لیست ۲۹ نفره شده و تکلیف نفر سی‌ام هنوز مشخص نیست. علت حذف آقای سلیمانی‌راد از این لیست، عدم موافقت شورای نگهبان با جابجایی وی اعلام شده است. رحیم سلیمانی‌راد قرار بود حوزه انتخابیه خود را از خدابنده به تهران منتقل کند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 127 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:14

Image copyright AFP

رهبران اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند که در اوایل ماه مارس با مقام‌های ترکیه دیدار و در باره بحران جاری مهاجران مذاکره کنند.

دونالد توسک، رییس شورای اروپا گفته است یک طرح اقدام مشترک با ترکیه در مورد موضوع مهاجران در صدر اولویت‌های اتحادیه اروپاست.

آقای توسک بعد از یک جلسه پانزده ساعته با اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت قرار است رهبران اروپا در این زمینه با همتایان ترک خود در اوایل ماه مارس دیدار کنند.

رییس شورای اروپا بر ضرورت توافق جمعی کشورهای اروپایی در ارتباط با بحران مهاجران تاکید کرد.

او همچنین از اعضای اتحادیه اروپا خواست به سیاست مرزهای آزاد در حوزه شینگن احترام بگذارند و برای جلوگیری از ورود مهاجران، مرزهای خود را کنترل نکنند.

اتحادیه اروپا متعهد شده است که ۳.۳ میلیارد دلار به ترکیه بدهد تا این کشور در خاک خود پذیرای پناهجویان باشد.

در سال ۲۰۱۵، بیش از یک میلیون مهاجر وارد اروپا شدند که از زمان جنگ دوم جهانی، این شدیدترین بحران مربوط به پناهجویان در این قاره بوده است.

مذاکرات با بریتانیا

رییس شورای اروپا همچنین گفته است برای نگه داشتن بریتانیا در اتحادیه اروپا، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

پس از آن که اولین روز از اجلاس سران این اتحادیه در بروکسل بدون نتیجه پایان یافت، آقای توسک گفت مذاکرات در این زمینه در روز جمعه، ۱۹ فوریه، نیز ادامه خواهد داشت.

Image copyright AP

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است با جدیت و حسن نیت می‌تواند به توافقی دست یابد که بر اساس آن از خروج کشورش از این اتحادیه جلوگیری کند.

رییس شورای اتحادیه اروپا حدود دو هفته پیش طرحی را برای تشویق بریتانیا به باقی ماندن در این اتحادیه اعلام کرده بود.

در این طرح، برخی خواسته‌های نخست وزیر بریتانیا، شامل دریافت برخی امتیازات در قبال ادامه عضویت در اتحادیه اروپا مطرح شده است. از جمله خواست‌های بریتانیا، تغییراتی در برخورداری کارگران یا خودفرمایان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در بریتانیا، از امکانات رفاهی شبیه اهالی محلی برخوردار می‌شوند.

دولت بریتانیا خواسته است که این امکانات محدود شود یا مهاجران اروپایی فقط با گذشت چند سال از کار و اقامت در بریتانیا، بتوانند از امکانات رفاهی به طور کامل برخوردار شوند. آقای کامرون یک دوره چهارساله را پیشنهاد کرده بود.

دونالد توسک در زمان ارائه طرح پیشنهادی خود گفته بود که بر اساس این طرح، بریتانیا مجاز خواهد بود کارگران کشورهای عضو اتحادیه را از دریافت برخی امکانات رفاهی محروم کند.

همچنین، بر اساس این طرح، بریتانیا از تعهدات سیاسی بیشتر در قبال اتحادیه اروپا معاف خواهد شد. در حالی که برخی از کشورهای عضو اتحادیه معتقدند که این اتحادیه باید به سوی وحدت سیاسی بیشتری حرکت کند، بریتانیا مایل است حتی‌الامکان استقلال سیاسی خود را حفظ کند.

بریتانیا قرار است در سال جاری، در مورد ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک این اتحادیه، همه‌پرسی برگزار کند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 124 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:14

Image copyright Reuters
Image caption بقایای اجساد صدها سربازاز گورهای دستجمعی بیرون آورده شده و به خاک سپرده شدند

دادگاهی در عراق ۴۰ نفر از متهمان پرونده پایگاه اسپایکر را مقصر شناخت و تحت قوانین ضد‌تروریستی این کشور آنها را به اعدام محکوم کرد.

این ۴۰ نفر که مظنون به عضویت در گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) هستند برای نقشی که در کشتار قریب به ۱۷۰۰ سرباز عراقی در سال ۲۰۱۴ داشته‌اند به اعدام محکوم شده‌اند.

هفت تن از متهمان بدلیل نبودن مدارک کافی آزاد شدند.

پیکارجویان داعش در تابستان ۲۰۱۴ پس از پیشروی در شمال عراق به پایگاه نظامی اسپایکر در نزدیکی شهر تکریت حمله کردند و حدود ۱۷۰۰ سرباز را که اغلب شیعه بودند ،کشتند.

داعش از کشتن این سربازان، تصاویری خشونت‌بار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

این کشتار خشم شیعیان را برانگیخت و سبب شد که بسیاری از شیعیان عراقی داوطلب مبارزه با داعش شوند.

نیروهای دولتی عراق در سال ۲۰۱۵ مناطق شمالی منجمله شهر تکریت را پس گرفتند و ده‌ها نفر را به ظن همکاری در قتل عام پایگاه اسپایکر بازداشت کردند.

بقایای سربازان عراقی کشته شده بدست داعش در چند گور دسته جمعی کشف شد.

بعضی از متهمان، مشارکت در کشتار پایگاه اسپایکر را رد کردند و برخی دیگر به قاضی گفتند که اعترافات پیشین آنها زیر شکنجه گرفته شده است.

برخی از گروه‌های حقوق بشری از روند این محاکمه انتقاد کرده‌اند.

به گفته یک مقام دستگاه قضایی عراق ۴۷ تن از متهمان شهروندان عراقی هستند

بنابه عکس‌ها و ویدئوهایی که گروه داعش قبل از حمله به پایگاه نظامی "اسپایکر" منتشر کرد سربازان عراقی با کامیون به مناطقی مختلف انتقال می‌یافتند و پس از درازکشیدن بر روی زمین با تیر خلاص اعدام می‌شدند.

شماری از اجساد قربانیان این واقعه که به "کشتار اسپایکر" معروف شده است به رود دجله انداخته شد و باقی آنها در دستکم ۱۲ گور دسته جمعی دفن شدند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 135 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:29

Image copyright Reuters

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به شدت از دونالد ترامپ یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در آمریکا، انتقاد کرده و آقای ترامپ در پاسخ زیر سوال بردن ایمان خود از سوی یک رهبر مذهبی جهان را "شرم آور" خوانده است.

پاپ در راه بازگشت از مکزیک به رم گفته است که شخصی که فقط درباره ساختن دیوار و نه احداث پل (برای ارتباط) سخن می‌گوید، مسیحی نیست.

آقای ترامپ در پاسخ خود را یک "مسیحی سربلند" توصیف کرد و دولت مکزیک را به خاطر اظهارات پاپ مقصر شناخت.

آقای ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود که در نظر دارد تا در مرز آمریکا و مکزیک دیوار بکشد. او در اظهارات جنجال برانگیزی دیگر خواهان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

آقای ترامپ گفته است اگر رئیس جمهور شود ۱۱ میلیون مهاجر بدون مدارک غیرقانونی را اخراج خواهد کرد. او همچنین گفته که مکزیک "آدم های اهل تجاوز" و مجرمان را به آمریکا می فرستد.

به گفته خبرنگاران بی بی سی، آقای ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود سعی می‌کند که بر وجهه مذهبی و مسیحی خود تاکید کند، و این سخنان پاپ بالقوه می تواند به این تلاش های آقای ترامپ ضربه بزند.

پاپ فرانسیس در پایان یک سفر شش روزه به مکزیک اظهار نظر می کرد. با این حال پاپ در مورد انتخابات آمریکا اظهار نظر نکرد.

پاپ گفت:‌ "من فقط می گویم که اگر این مرد چنین حرف هایی زده مسیحی نیست. باید دید که آیا به این صورت این حرف ها را مطرح کرده یا نه. من ترجیح می دهم فکر کنم این طور نبوده."

او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شیوه های جلوگیری از بارداری برای پیشگیری از ویروس زیکا مجاز است، گفت که در بعضی موارد "باید بین دو شر به آنچه بهتر است روی آورد."

Image copyright AFP

او گفت که سقط جنین "جرم است، شرارت محض است" اما پیشگیری از بارداری نه.

ویروس زیکا که عمدتا در آمریکا جنوبی به خصوص برزیل از طریق نیش پشه شیوع پیدا کرده به تولد نوزادان مبتلا به نوعی رشد ناقص مغزی (میکروسفالی) ارتباط داده می شود.

'آدم خوبی نیست'

آقای ترامپ که روز پنجشنبه در کارولینای جنوبی بود به اظهارات پاپ واکنش نشان داد. انتخابات ایالتی بعدی روز شنبه در این ایالت برگزار خواهد شد.

آقای ترامپ گفت:‌ "زیر سوال بردن ایمان اشخاص برای یک رهبر دینی شرم آور است. من افتخار می کنم که مسیحی هستم. هیچ رهبری، به خصوص یک رهبری دینی، نباید حق زیر سوال بردن ایمان و مذهب یک انسان دیگر را داشته باشد."

او افزود:‌ "پاپ درباره من حرف های منفی زد. چون دولت مکزیک او را قانع کرده که ترامپ آدم خوبی نیست."

این میلیاردر نیویورکی که هم اکنون پیشتاز رقابت های مقدماتی حزب جمهوری خواه برای کسب نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری است گفت که اگر زمانی نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به واتیکان حمله کردند، آن موقع پاپ آرزو و دعا می‌کند که ای‌ کاش ترامپ رئیس جمهور بود.

مارکو روبیو و جب بوش دو نفر دیگر از رقبای آقای ترامپ که هر دو کاتولیک هستند گفتند که برای ارشاد معنوی به پاپ می نگرند، نه برای جهت گیری سیاسی.

آقای روبیو گفت که دولت آمریکا حق و وظیفه دارد که مرزهایش را کنترل کند.

آقای بوش هم گفت که هر جا دیوار کشیدن "مناسب باشد" از آن حمایت می کند و "مسیحیت بین او و پروردگار اوست. فکر نمی کنم لازم باشد در این باره بحث کنیم."

جری فالول سرپرست دانشگاه کریستین لیبرتی که از حامیان آقای ترامپ است به سی ان ان گفت که پاپ افراط کرده است.

او گفت:‌ "مسیح هرگز قصد نداشت به رهبران سیاسی در مورد چگونگی اداره یک کشور دستورالعمل بدهد."

آقای ترامپ پیشتر در ماه جاری در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز گفته بود که پاپ یک "فرد خیلی سیاسی است".

او گفت:‌ "فکر نمی کنم پاپ خطر مرزهای بازی که با مکزیک داریم را درک می کند."

کاتولیک های آمریکا یک بلوک مهم از رای دهندگان در انتخابات آمریکا هستند. بسیاری از آنها از نامزدهای جمهوری خواه حمایت می کنند چون این حزب مخالف سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان است.

Image copyright AFP

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 123 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:29

Image copyright AP
Image caption این ساختمان با هزینه نزدیک به ١٥٥ میلیون دلار ساخته شده است

اداره بازرسی آمریکا برای افغانستان (سیگار)، در گزارش تازه‌ای گفته است که در جریان بازرسی از ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان، متوجه نواقصی در کار اعمار این ساختمان شده که می‌تواند بر مقاومت آن در هنگام زلزله و یا بارندگی طولانی تاثیر منفی بگذارد.

در این گزارش که روز پنجشنبه، ١٨ فوریه، منتشر شده، گفته شده که ساختمان ١٥٥ میلیون دلاری وزارت دفاع به صورت کلی خوب ساخته شده اما چندین مشکل ساختمانی دارد که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سیگار از مشکلاتی در بندکشی میان بخش‌های مختلف ساختمان که برای مقاومت در برابر زلزله لازم است، کم بودن تعداد آبراه‌ها برای تخلیه آب باران از بام این ساختمان و ارتفاع غیراستاندارد نرده‌های کنار پله‌های این ساختمان پنج‌طبقه یاد کرده است.

این اداره گفته که آنها پس از ٦ بار بررسی ساختمان وزارت دفاع افغانستان به این نتایج رسیده‌اند.

قرار بود این ساختمان که به "پنتاگون کوچک" شهرت یافته و هزینه ساخت آن را وزارت دفاع آمریکا پرداخته است، با صرف حدود ٤٩ میلیون دلار، ظرف ١٨ ماه به بهره‌برداری برسد.

اما آنگونه که در گزارش تازه سیگار آمده است، احداث این ساختمان به دلایل مختلف، پنج سال بیشتر از موعد تعیین‌شده وقت گرفت و برای ساخت آن نیز حدود ١٥٥ میلیون دلار به مصرف رسید.

سیگار گفته که خودداری ارتش ملی افغانستان از دادن اجازه دسترسی به محل ساخت این پروژه به پیمانکار آمریکایی (ITSI) برای یک سال، آب و هوای نامساعد، مسایل امنیتی و مشکلات مربوط به هزینه‌ها، در این تاخیر نقش داشته است.

این ساختمان در آخرین روزهای سال گذشته میلادی با حضور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان و ژنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان افتتاح شد و در اختیار وزارت دفاع افغانستان قرار گرفت.

+بیشتر بخوانید: ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان افتتاح شد

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 149 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:23

16:53 GMT

زهره طبیب‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس و از نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان گفته است یکی از حرکت‌های غلط سیاسی که توسط دولت حسن روحانی صورت گرفته، فرافکنی و ایجاد امید واهی در دل مردم است. 

16:41 GMT

علی مطهری در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان به جمعیت حاضر گفته است برای تحقق شعار رفع حصر پای صندوق‌های رای بیایید.

خبرگزاری ایلنا می‌گوید آقای مطهری در پاسخ به شعار جمعیت حاضر در سالن حجاب که شعار پیروزی اصلاحات و برابری زن و مرد را خواستار بودند، گفت: "شما در انتخابات سال ۹۲ گام اول را به خوبی برداشتید و امیدوارم امسال نیز همه ما بتوانیم گام دوم را با اقتدار برداریم."

عکس از سایت بهارنیوز

16:11 GMT

جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به خبرگزاری تسنیم گفته است به عنوان عضو این جامعه به هاشمی‌رفسنجانی رای نخواهد داد

16:08 GMT

دادستان قم گفته است عوامل انتظامی نظارت دقیقی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی دارند.

15:51 GMT

خبرگزاری فارس لیست نهایی نامزدهای ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور را منتشر کرده است

15:50 GMT

ایلنا گزارش می‌دهد که فاطمه سعیدی از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در گردهمایی فراگیر اصلاح طلبان در تهران گفته است: "به دولت و مجلس اصلاحات اعلام می‌کنم که همه ما خواستار شکستن حصر هستیم."

15:27 GMT

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور به خبرگزاری ایلنا گفته است که این ستاد در حال رصد کردن فضای رسانه‌ای است و از امروز جرایم برخی رسانه‌ها به دستگاه قضایی اعلام می‌شوند.

15:23 GMT

محمدرضا عارف به خبرگزاری فارس گفته است که شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هنوز تصمیمی در مورد افزودن علی نوبخت به فهرست اصلاح‌طلبان در تهران نگرفته است. پیشتر خبرگزاری تسنیم گفته بود که علی نوبخت، برادر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت جایگزین رحیم سلیمانی‌راد شده است.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 149 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:23

Image copyright Reuters
Image caption کمک های ارسالی سازمان ملل متحد به مناطق تحت محاصره تحویل داده شده است

به گفته یان ایگلند مسئول امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد برای رساندن کمک به یک شهر تحت محاصره گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) طرح توزیع هوایی در نظر گرفته شده است .

یان ایگلند گفت که عملیات کمک‌رسانی از طریق توزیع هوایی بسیار پیچیده است و برای اولین بار از سوی سازمان ملل متحد به اجراگذاشته می شود اما ابراز اطمینان کرد که ظرف چند روز آینده این طرح عملی خواهد شد.

اکثر منطقه دیرالزو در شرق سوریه تحت کنترل گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) قراردارد اما به گفته سازمان ملل متحد هنوز هم دویست هزار نفر در مناطق دیگر سوریه تحت محاصره این گروه قرار دارند.

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود که بیش از صد کامیون حامل کمک طی بیست و چهار ساعت گذشته محموله‌های کمکی را به پنج منطقه دیگر تحت محاصره رسانده‌اند.

پیشتر گزارش شده بود که بیش از ۱۰۰ کامیون برای انتقال کمک‌های ضروری به مناطق تحت محاصره در کشور، دمشق را ترک کرده‌اند.

سازمان ملل متحد به دنبال توافق بین نیروهای شورشی و دولت سوریه، ارسال این کمکها را با سازمان هلال احمر سوریه هماهنگ کرده است.

مضایا که در محاصره نیروهای دولتی است و دو روستای تحت محاصره شورشیان در استان ادلب از جمله مناطقی هستند که این کمک ها را دریافت می‌کنند.

ماه گذشته و پس از گزارشها درباره مرگ و میر ساکنان این مناطق بر اثر محاصره ، مقادیری کمک به برخی از نقاط ارسال شد.

معظمیه، منطقه‌ای در حومه دمشق، پایتخت، از دیگر مناطقی است که گفته شده کمکهای ضروری را دریافت خواهد کرد.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 103 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:23

09:13 GMT

غلامعلی حداد عادل به اتهام نزدیکی با دربار محمدرضا شاه پهلوی، به واسطه حسین نصر پاسخ داده است.

آقای حداد عادل نوشته است: "من در سال‌هایی با دکتر نصر رابطة نزدیک داشتم که او از دربار دور بود. هرچه او به دربار نزدیک‌تر شد فاصلة من از او بیشتر شد. در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب شاید شش ماه یک بار هم او را نمی‌دیدم و انتصاب وی به ریاست دفتر فرح در سال 57 ربطی به آشنایی من با او در سال 47 ندارد "

08:56 GMT

سایت پارسینه می‌گوید سه کاندیدای مجلس خبرگان از زمان نطق انتخاباتی خود در تلویزیون استفاده نکرده‌اند. محمد باقرکنی، محمد یزدی و محمدتقی مصباح‌یزدی سه کاندیدایی هستند که از این فرصت تبلیغاتی استفاده نکرده‌اند.

08:14 GMT

هشت روز مانده به انتخابات فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

در تهران برای سی کرسی مجلس بیش از هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

07:28 GMT

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشته است که اکبر هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو مورد حمایت کشورها و رسانه‌های غربی هستند.

آقای شریعتمداری خطاب به آنان نوشته است: "آقای رفسنجانی و برخی دیگر از مدعیان اصلاحات و اعتدال با صراحت و به گونه‌ای خالی از ابهام، علیه بلندگوهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس موضع گرفته و به وضوح نشان بدهند که با دشمنان تابلودار بیرونی مرزبندی مشخصی دارند."

07:28 GMT

خبرگزاری ایلنا می‌گوید لیست‌ نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با هم در هشت مورد اختلاف دارند.

به غیر از اکبر هاشمی رفسنجانی که مورد حمایت جامعه روحانیت است اما جامعه مدرسین از او حمایت نکرده، علی فلاحیان، کاظم نورمفیدی و محمدعلی تسخیری از جمله چهره‌های دیگری هستند که جامعه روحانیت آنها را در لیست مورد حمایت خود قرار داده، اما جامعه مدرسین نه.

ایلنا می‌نویسد: "به نظر می‌رسد جامعه روحانیت مبارز که با فقدان مهدوی کنی، جایگاه گذشته خود را به نفع جامعه مدرسین از دست رفته می‌بیند تصمیم دارد به اعتبار حضور یکی از اعضا در صندلی ریاست جمهوری تصویری تازه‌تر از خود به نمایش بگذارد؛ تصویری که در آن، چهره اعتدالی‌تری نسبت به یاران یزدی و مصباح یزدی در جامعه مدرسین ترسیم شده باشد."

06:29 GMT

با آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی هواداران نامزدها کارهای تبلیغاتی خود را از نیمه شب (به وقت محلی) آغاز کرده‌اند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:06

Image copyright mehr
Image caption رئیس کمیته امداد گفته است فقر در جامعه در حال بالا رفتن است

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفته است تعداد فقرا در ایران رو به افزایش است.

پرویز فتاح، رئیس این کمیته در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است که تعداد نیازمندان در کشور چه آنهایی که زیر خطر فقر زندگی می‌کنند و چه آنهایی که روی مسیر فقر قرار دارند، زیاد است.

رئیس کمیته امداد گفته است فقر در جامعه در حال تولید است و تعداد افراد نیازمند کمک رو به افزایش است.

Image copyright AFP

کمیته امداد امام خمینی در اسفند ۱۳۵۷ به حکم آیت الله روح الله خمینی با هدف "ارائه خدمات حمایتی، معیشتی و فرهنگی برای نیازمندان و محرومان داخل و خارج کشور به منظور تأمین خود اتکایی، تقویت و رشد ایمانی با حفظ کرامت انسانی" تشکیل شد.

آقای فتاح در این مصاحبه با ابراز نگرانی از وضعیت افزایش فقرا، خواهان آن شده که مجلس آینده اقدامات بیشتری برای مقابله با این وضعیت انجام دهد.

رئیس کمیته امداد امام اقدامات مجلس و دولت فعلی و مجالس و دولت‌های پیشین در این باره را ناکافی دانسته و گفته است مبارزه با فقر نیازمند عزم بالاتری است.

کمیته امام نهادی غیر انتفاعی است و از مجموعه‌های تحت نظارت رهبر ایران به شمار می‌رود که فعالیت اقتصادی‌ آن مشمول مالیات نمی‌شود و کلیه دارایی‌های آن از اموال ولی فقیه به حساب می‌آیند.

بخش عمده‌ای از بودجه این نهاد از طریق دولت و بخشی نیز طریق کمک‌های مردمی و وجوه شرعی تامین می‌شود.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:06

Image copyright AFP

احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ‌)، نیروی اصلی نظامی کردهای سوریه را به دست داشتن در حمله مرگبار آنکارا متهم کرد.

آقای داووداوغلو ادعا کرد ی‌پ‌گ با همکاری حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) این حمله را انجام داده است.

نخست‌وزیر ترکیه گفت نه نفر در ارتباط با حمله آنکارا دستگیر شده‌اند و شواهد نشان می‌دهد که یک عضو ی‌پ‌گ مسئول آن بوده است. او گفت ترکیه به حمله علیه ی‌پ‌گ‌ ادامه می‌دهد و از متحدانش انتظار همکاری در این زمینه را دارد.

مرگ ۲۸ نفر در حمله به اتوبوس نظامیان در آنکارا
Image copyright AP
اردوغان: عزم ما برای انتقام در داخل و خارج کشور جدی‌تر می‌شود

همزمان خبر می‌رسد که یک کاروان نظامی ترکیه روز پنجشنبه در مسیر دیاربکر هدف قرار گرفته و تعدادی زخمی شده‌اند.

هواپیماهای ترکیه شب چهارشنبه و پس از حمله آنکارا مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرده‌اند و نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که برخی از چهره‌های ارشد پ‌ک‌ک در میان کشته شدگان هستند.

جمیل بیک، یکی از رهبران پ‌ک‌ک به فرات نیوز گفته است که نمی‌داند چه کسی عامل حمله آنکارا است، اما ممکن است این حمله به تلافی "کشتار در کردستان" انجام گرفته باشد.

مناطق کردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه درگیری بوده است و غیرنظامیان زیادی هم کشته و زخمی شده‌اند. ترکیه همچنین از هفته گذشته حملاتی را علیه ی‌پ‌گ در شمال سوریه انجام داده است.

ترکیه و عربستان سعودی در هفته‌های اخیر احتمال اعزام نیروی زمینی به سوریه را مطرح کرده‌اند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:06

Image copyright AP

دولت مصر دستور داده است که تنها مرکز رسیدگی به قربانیان شکنجه بسته شود.

مقام‌های مصری می‌گویند که مرکز الندیم مقررات وزارت بهداشت را نقض کرده است، اما مدیر موسسه می‌گوید که بستن این موسسه "انگیزه سیاسی" دارد.

گروه‌های حقوق بشری از دولت مصر برای سرکوب مخالفان انتقاد می‌کنند و طرح موارد شکنجه ادعایی بیشتر شده است.

مرکز الندیم، در قاهره، در ۲۳ سال اخیر به قربانیان شکنجه برای معالجه و مستند ساختن وضعیتشان مشاوره می‌داد.

آیدا سیف الدوبله، مدیر این مرکز می‌گوید که به آنها دستور داده شده که کارشان را تا دوشنبه آینده تعطیل کنند، اما کارکنان الندیم قصد دارند از این دستور سرپیچی کنند.

خانم سیف الدوله به بی‌بی‌سی گفت: "تا وقتی که همه‌مان را دستگیر کنند به کارمان ادامه می‌دهیم."

سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی از تعطیلی مرکز الندیم آن را ادامه سرکوب و محدود ساختن فعالان حقوق بشر در مصر دانسته است.

فعالان حقوق بشر در مصر نیروهای امنیتی را به بازداشت‌های خودسرانه و استفاده از شکنجه، به خصوص در ارتباط با فعالان اسلام‌گرا و مظنونان تروریستی متهم می‌کنند.

دو هفته پیش هم بدن مثله جولیو رگنی، دانشجوی ایتالیایی در قاهره پیدا شد. جولیو رگنی دانشجوی دکترا بود و روی شورش‌های کارگری و سندیکاهای مستقل تحقیق می‌کرد و گزارش شده بود که توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود. دولت مصر این ادعا را رد می‌کند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:31

05:57 GMT

هشت روز به رای‌گیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده و رئیس ستاد انتخابات کشور می‌گوید همه نیازهای تدارکاتی آماده شده است.

تبلیغات برای انتخابات مجلس از بامداد امروز آغاز شده و یک هفته ادامه خواهد داشت.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:31

Image copyright Reuters
Image caption پلیس خیابان محل انفجار را بسته است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هشدار داده است که از عوامل حمله مرگبار شب گذشته به اتوبوس نظامیان انتقام گرفته خواهد شد.

او در بیانیه‌ای که چند ساعت پس از حملات منتشر شد گفته است: "ترکیه باکی ندارد که در هر زمان، مکان و موقعیتی از حق دفاع از خود استفاده کند. ما هرگز از مبارزه بر حقمان علیه همه سازمان‌های تروریستی عقب نمی‌نشینیم."

"با چنین اقداماتی که اتحاد و آینده ما را هدف می‌گیرند، عزم ما برای تلافی این حملات در داخل ترکیه و خارج از آن تقویت می‌شود."

شب چهارشنبه در انفجاری بزرگ در نزدیکی یک اتوبوس نظامیان در آنکارا، پایتخت ترکیه، ۲۸ نفر کشته و ۶۱ نفر زخمی شدند. تعدادی از قربانیان غیرنظامی هستند.

انفجار در منطقه‌ای نزدیک به پارلمان ترکیه و ستاد ارتش این کشور روی داد. هنوز گروهی مسئولیت حمله چهارشنبه را به عهده نگرفته است.

انتظار می‌رود که روز پنجشنبه مراسم بزرگداشتی برای قربانیان برگزار شود.

Image copyright EPA
Image caption رئیس جمهور ترکیه می‌گوید از عوامل حمله انتقام می‌گیرد

نیروهای نظامی ترکیه چند ماه است که عملیاتی را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آغاز کرده‌اند. آنها گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را نیز هدف حملات خود اعلام کرده‌اند، هرچند به گفته خبرنگاران عمده حملات متوجه نیروهای پ‌ک‌ک است.

ترکیه همچنین هفته گذشته نیروهای کرد سوری را در شمال حلب هدف قرار داد.

آقای اردوغان سفر برنامه‌ریزی شده خود به جمهوری آذربایجان را لغو کرده است. احمد داووداوغلو، نخست وزیر هم برنامه سفر خود به بروکسل را لغو کرد.

Image copyright AFP
Image caption شاهدان عینی انفجار را بسیار شدید توصیف کرده‌اند

در رویدادی دیگر شب گذشته انفجاری به ساختمان یک مرکز فرهنگی ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد، آسیب زد. همه شیشه‌های ساختمان خرد شدند اما کسی آسیب ندیده است.

پلیس سوئد در حال بررسی دلیل حادثه است.

به گفته مقام‌های ترکیه حمله آنکارا با یک خودروی بمبگذاری شده انجام گرفته است.

Image copyright Getty

در ماه‌های اخیر چند حمله در این کشور رخ داده است.

از جمله در ماه اکتبر بیش از صد نفر در انفجارهای همزمان در یک راهپیمایی صلح در آنکارا کشته شدند. به گفته خبرنگار ما سلین گیریت آن حمله بیش از پیش باعث ایجاد تفرقه در جامعه ترکیه شده است.

حملات اخیر در ترکیه:

ژانویه ۲۰۱۶:‌ حداقل ۱۰ نفر، بیشتر آنها جهانگردان آلمانی، در حمله ای که داعش مظنون به انجام آن است در استانبول به قتل رسیدند

اکتبر ۲۰۱۵: بیش از ۱۰۰ نفر در اثر دو انفجار در یک راهپیمایی صلح کردها در آنکارا کشته شدند

ژوئیه ۲۰۱۵:‌ در شهر عمدتا کردنشین سوروچ، در نزدیکی مرز سوریه، بیش از ۳۰ نفر در اثر یک بمبگذاری انتحاری که به داعش نسبت داده شد کشته شدند

Image copyright AFP
Image copyright Getty

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:31

گزارشها از ترکیه حاکی از انفجار در آنکارا، پایتخت ترکیه، است.

به گفه خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در ترکیه، فرماندار آنکارا گفته است که بر اثر این حادثه پنج نفر کشته شده‌اند.

گفته شده است در اثر این انفجار که در یک خوابگاه سربازان رخ داده است، تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری رویترز، به نقل از یک مقام پلیس ترکیه گزارش کرده است که این انفجار در یک خودرو بوده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دود حاصل از این انفجار را در محل وقوع حادثه نشان می‌دهند.

دلیل این انفجار هنوز مشخص نیست.

در ماه‌های اخیر چند انفجار از جمله یک انفجار انتحاری که باعث کشته شدن ۱۰ نفر در استانبول شد در این کشور رخ داده است.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:51

Image copyright Reuters
Image caption تصویر از آرشیو

سازمان‌های شفافیت بین‌المللی و دیدبان شفافیت افغانستان در گزارش مشترکی اعلام کرده‌اند که بقای دولت افغانستان و تامین صلح در این کشور به جلوگیری فوری از فساد، محدود شدن دخالت سیاسی و خویش‌خوری (تبارگرایی) و به محاکمه مفسدان بستگی دارد.

گزارش این دو سازمان که با عنوان "ارزیابی نظام ملی شفافیت افغانستان در ۲۰۱۵" منتشر شده، ضعف‌هایی را که نقش میلیاردها دلار کمک جهانی به افغانستان را تحت تاثیر قرار داده و به ادامه جنگ در افغانستان کمک کرده، بررسی کرده است.

سریراک پلی‌پات، مسئول بخش آسیا - اقیانوسیه دیدبان حقوق بشر می‌گوید: اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، متعهد شده که فساد را ریشه کن کند؛ این گزارش نقشه راهی برای عمل به این وعده، در اختیار او قرار می‌دهد."

اکرام افضلی، رئیس اجرایی دیدبان شفافیت افغانستان که نهاد همکار سازمان شفافیت بین‌المللی به شمار می‌رود، گفت: افغانستان درگیر جنگ است و اگر دولت اعتماد مردم را از دست بدهد، هیچ راهی برای برنده شدن در این جنگ ندارد. برخورد جدی با فساد دیگر یک گزینه مطلوب نیست؛ بلکه یک نیاز استراتژیک است.

این گزارش توصیه‌های مشخصی را برای حکومت‌داری پایدار و ایجاد نهادهای قابل اعتماد در افغانستان ارائه کرده است:

• ایجاد یک کمیسیون مستقل خدمات قضایی برای انتخاب، تعیین و آموزش قاضیان و کارمندان قضایی جدید. این کمیسیون باید صلاحیت پیشنهاد به پارلمان را در مورد قاضیان کنونی که با معیارهای مورد نیاز شفافیت همخوانی ندارند، داشته باشد.

• انتصاب یک دادستان کل که از بالاترین سطح شفافیت برخوردار باشد و عملکرد او نشان‌دهنده توانایی‌اش برای برخورد با فساد باشد.

• یک قانون حمایت از افشاگران مستقل باید تصویب شود که با معیارهای بین المللی هماهنگ باشد و در عمل اجرا شود.

• ایجاد فرهنگ شفافیت و دسترسی به اطلاعات از راه دسترسی آشکار و آزاد به داده‌ها، بایگانی کردن معلومات عمومی و پاسخ‌ به موقع به درخواست‌های افراد.

• ایجاد شاخص روشن برای حرفه‌ای و غیرسیاسی کردن بخش خدمات همگانی و اجرای آن برای مطمئن شدن از ارائه خدمات بی‌طرفانه و موثر برای شهروندان.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:04

15:40 GMT

عباس حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفته است "خرید و فروش رای، تهدید یا تطمیع در رای انتخابات، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن اسم نامزد خاصی در برگه انتخابات توسط افرادی در شعبه‌های انتخابات از موارد تخلف در انتخابات است که باید توسط نامزدها رعایت شود."

BREAKING 15:38 GMT حزب موتلفه اسلامی از فهرست ائتلاف اصولگرایان حمایت کرد

حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است "پس از قرار گرفتن نام تعدادی از نامزدهای پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در فهرست نهایی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در تهران، بنابر وظیفه هم صدایی و همراهی با وحدت اصولگرایان، دیگر نامزدهای پیشنهادی از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره دهم در تهران انصراف می‌دهند و این حزب برای همه خوبان و ائتلاف بزرگ اصولگرایان آرزوی موفقیت دارد."

15:35 GMT

کمال الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات مجلس دهم انصراف داده است.

15:34 GMT

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفته "باید مجلسی شکل گیرد که دولت را نقد کند نه اینکه اذیت کند."

آقای علوی در حال حاضر عضو مجلس خبرگان رهبری و نامزد انتخابات پنجمین دوره این مجلس است.

13:32 GMT

به گزارش فارس، لطف الله فروزنده، سخنگوی جمعیت ایثارگران، گفته است: "ورود افرادی به مجلس که حامی آن‌ها افرادی همچون کرباسچی هستند روی کارآمدن مدیران نوکیسه و بسترهای فساد را فراهم می‌کند."

10:47 GMT

مرتضی بانک، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته است که این حزب لیست انتخاباتی جدا از اصلاح طلبان نمی‌دهد.

10:28 GMT

رئیس هیات نظارت بر انتخابات در استان البرز گفته است که چهارده پرونده تخلف انتخاباتی در این استان به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

09:17 GMT

به گزارش ایلنا علی صوفی، وزیر تعاون در دولت خاتمی و از اعضای حزب اتحاد ملت ایران، از "یک جانبه" بودن برنامه‌های رادیو تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرده است.

آقای صوفی گفته است: "صداوسیما وسیله تبلیغات موثری است که متاسفانه یک‌طرفه عمل می‌کند و مردم این را به خوبی تشخیص می‌دهند."

"به نظر خود متولیان صداوسیما، آنها دارند مردم را شست‌وشوی ذهنی می‌دهند، اما این کار را در سال ۹۲ نیز انجام دادند و دیدند که مردم هوشیار‌تر ازاین حرف‌ها هستند که فریب این اقدامات را بخورند."

08:25 GMT

در آستانه انتخابات آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره تلاش دشمن برای اعمال "نفوذ" هشدار داده است.

بیشتر بخوانید

07:28 GMT

وبسایت رسمی آیت‌الله علی خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ای از فتواهای انتخاباتی او را منتشر کرده است.

او گفته است که شرکت در انتخابات "واجب عینی" است و برای زنان "منوط به اذن شوهر نیست."

بیشتر بخوانید

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:04

Image copyright Reuters
Image caption هزاران نفر در مناطق مورد محاصره نیاز به اقلام ضروری دارند

بر اساس گزارشها از سوریه اولین کاروان کمک‌های ضروری شامل ۳۵ کامیون وارد شهر محاصره شده مضایا شده است.

پیشتر گزارش شده بود که بیش از ۱۰۰ کامیون برای انتقال کمک‌های ضروری به مناطق تحت محاصره در کشور، دمشق را ترک کرده‌اند.

سازمان ملل متحد به دنبال توافق بین نیروهای شورشی و دولت سوریه، ارسال این کمکها را با سازمان هلال احمر سوریه هماهنگ کرده است.

مضایا که در محاصره نیروهای دولتی است و دو روستای تحت محاصره شورشیان در استان ادلب از جمله این مناطق هستند که کمکها را دریافت خواهند کرد.

ماه گذشته و پس از گزارشها درباره مرگ و میر ساکنان این مناطق بر اثر محاصره شدید، مقادیری کمک به برخی از نقاط ارسال شد.

معظمیه، منطقه‌ای در حومه دمشق، پایتخت، از دیگر مناطقی است که گفته شده کمکهای ضروری را دریافت خواهد کرد.

ابراز نگرانی

این تحولات همزمان با ابراز نگرانی، شورای امنیت سازمان ملل از مداخله نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد سوری شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس رافائل رامیرز، رئیس دوره‌ای این شورا و نماینده ونزوئلا، به خبرنگاران گفت: "همه اعضای شورای امنیت موافقند که از ترکیه بخواهیم از قوانین بین‌المللی تبعیت کند."

ولادیمیر سافرونکوف، سفیر روسیه در سازمان ملل از کشورهای نزدیک به ترکیه خواست که به دولت ترکیه بگویند "رفتار نامناسبش در سوریه را متوقف کند."

Image copyright AP

ارتش ترکیه روزهای شنبه و یکشنبه مواضع نیروهای کرد سوری را در شمال حلب زیر آتش توپخانه گرفت. عربستان سعودی نیز جنگنده‌های خود را در ترکیه مستقر کرده است و احتمال آن می‌رود که دو کشور مستقیما وارد جنگ داخلی سوریه بشوند.

در عین حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز مداخله بیشتر کشورهای خارجی در سوریه را "خطرناک" خوانده است.

در بیروت حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، ترکیه و عربستان سعودی را متهم کرده که می‌خواهند با طرح نبرد با داعش برای اعزام نیروهای زمینی خود به سوریه زمینه‌چینی کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت ترکیه و عربستان حاضرند که برای جبران شکست‌های شورشیان مورد حمایتشان در سوریه جنگی منطقه‌ای و بین‌‌المللی را آغاز کنند.

- - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:04